onsdag 2 mars 2011

Langkawi valkomnar oss med regn

Nu var det lange sedan vi sags, bloggen. Det ar alltid ett kart aterseende men aven mitt storsta stressmoment for tillfallet. Jag vill ju dela med mig av vara godbitar samtidigt som jag vill ha nagonting att grata till nar jag befinner mig pa sotvattensmark igen. Sedan vi sags sist har vi hunnit med en fantastisk vecka pa Koh Samui med festival, nya reggaevanner, firande av Idas fodelsedag samt lite shopping och sol. Pa Koh Samui har de aven varldens godaste mango att fortara pa stranden, samt fantastisk sushi for ynka 2,50kr/biten, hogt raknat. Gissa om vi kopte pa oss en arsforbrukning till hotellrummet.

Efter Samui har vi nu forflyttat oss till Malaysisk mark igen da vi maste gora en s.k.visa run eftersom vi varit i Thailand i 30 dagar redan. Igar stannade vi en natt i Penang pa ett litet hostel med trevlig personal och mindre trevliga sangklader. Priset var dock overkomligt vilket gjorde att vi valde att sova dar en natt.
Nu har vi tagit farjan over till Langkawi dar vi tankt stanna nagra dagar innan vi tar oss vidare till Thailand igen. Den som gissar ratt om vart vi ska far en stor kram nar vi kommer hem. Den som gissar fel kanner mig uppenbarligen inte tillrackligt bra an eller har inte last bloggen ordentligt, vilket ocksa ar okej forstas. Alla ar valkomna i min varld. Nu maste jag rusa igen, plikten kallar!





Billigaste sushin i Thailand?

Festivalarmband

Looptroop rockers

Lägg till bildtext



Ida overvaldigad over presenterna och tartan


Presenten var fyra i rad och en pase Riesen



Reggae Pub, vart nya favorithak


Varat rum i Penang
Nu ar vi i paradiset


Sofia




3 kommentarer:

  1. Hej Sofia! Jag gissar nog på Koh Tao eller Kambodja.
    Antar det är ganska underbart överallt där borta. Här i kga händer inte mycket. Snön ligger kvar, men kanske det blir liiite vår snart. Och ja just.....sista hyllorna på affärn är på g. Ja du ser Sofia, jag har inget liv. Men jag har haft, det är ju huvudsaken.
    Fortsätt må och ha det bäst!!
    eva.

    SvaraRadera
  2. Tar du med lite sushi hem eeeelleeer?

    SvaraRadera
  3. Eva, tyvarr sa har du fel, det ar ett stalle dar vi redan vart pa ett par ganger under resan :) Ja, du har nog ett rikare liv an manga, kan jag tro!

    Hanna, saklart jag tar med mig hem! Sa jaavla awesome!

    SvaraRadera