söndag 14 november 2010

Imponerande CV

Tänk om man hade ett CV som den här killen. Eller hans motivation och passion, för den delen. Jag läser hans cykelhistorier gapandes och imponeras av vilka magiska ställen han besökt på jorden. Den ena häftigare än den andra. Förstå om några år när han sitter med barnbarnen på sina knän och kan berätta verkliga sagor om viljor av stål och äventyr i bitande kyla och gassande sol istället för påhittade historier om guldbyxor och underlandet. En sådan stålmorfar skulle iallafall jag vilja ha. Läs igenom hans CV och bedöm själva, om inte för de fascinerande historierna så för de fantastiska bilderna. Resa är ju självklart inte för alla, men för mig var det som att läsa en hel uppslagsbok av inspiration och magi. Det stärkte min önskan om att bli resejournalist ännu mer. Det finns inget annat nu.

Bild tagen härifrån


Sofia

1 kommentar:

  1. Hej Sofia!

    Tack for de varma orden!

    Satsa du pa att bli resejournalist! Kul att JAG har hjalpt till att halla den drommen levande!

    Mvh Lars (i Laos)

    SvaraRadera