tisdag 16 november 2010

You shouldn't let other people get your kicks for you

Jag börjar ärligt talat tröttna på att höra gnabb av folk om hur avundsjuka de är på andra människor som gör det de vill eller, som i mitt fall, reser. "Åååh, jag är så avundsjuk, jag vill också åka!". -Ja, men gör det då. "Men det är inte så lätt för mig". -Jo, det är faktiskt precis vad det är. Lätt.
Det är människan som komplicerar allting så. Vill man göra någonting så är det bara att se till att det sker. Man kanske får göra ändringar i sin vardag och prioritera om, men det är ingen omöjlighet att slå slag i saker och ting. 
Det är många som är avundsjuka på att det händer en massa saker för andra människor men aldrig för en själv, även fast man egentligen inte ens vill leva som dem. Men istället för att lägga ner tid på att följa sina egna drömmar blir de dämpade av att sitta och följa andras. Sitt inte och var avundsjuk på en DJ som blivit stor när du egentligen vill bli läkare. Jag tycker helt enkelt att man ska följa sina egna mål och skita i om någon annan följer sina, då slipper man ångest och vinner fokus. Vill du jobba på Ica resten av livet, gör det, vill du gå ifrån Ystad till Krakow, gör det och vill du lära dig für elise på piano, för all del, go ahead. Men vad du än gör, låt aldrig din bitterhet komma ivägen för något du kan göra någonting åt. Dessutom är det aldrig för sent.

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar