tisdag 18 januari 2011

Malaysia

Dagarna springer ifran oss i Asien och pengarna likasa. Vi hittar standigt nya godbitar och kommer pa hur mycket vi vill gora nar det redan ar for sent. Det ar dock viktigt att komma ihag hur mycket vi faktiskt har gjort och inte bara tanka pa vad vi missat. Det vi missat har vi egentligen bara en bra anledning att aka tillbaka till. Som Kambodja, Kambodja vill jag utforska. Jag vill lyfta pa varenda sten, lukta pa varenda khmer, dricka varenda olsort, ata varenda kottstycke, fota varenda tempel, jaga varenda ratta, dricksa varenda kotte och fa sa mycket sand under tarna att jag standigt gar och svar. Just nu har vi daligt med sand under fotterna. Vi har gatt tillbaka till varan ursprungsbleka nordenhy och langtar efter att fa sola. Eftersom vi befunnit oss i storstader har det inte funnits tillgang till strander for oss, sa vi hungrar efter solen. Dock skulle jag inte vilja byta ut nagon strandtid mot nagonting har, dels for att jag vill se sa mycket som mojligt och dels for att jag vet om att jag blir rastlos och uttrakad efter fem minuter pa stranden.

Nu har vi alltsa lamnat Kambodja och flugit in pa Malaysisk mark. Att lamna Kambodja ar trakigt, men det ar anda skont nar man vet att varje ny stampel i passet kommer lamna tusentals nya i hjarnan och hjartat. Det ar som om jag tatuerar hjarnan och hjartat hela tiden, som om hela min kropp skulle vara fylld med black. Vissa tatueringar gloms bort emellanat, men de finns alltid dar, det galler bara att leta upp dem. Ibland nar jag vill leta upp nagon liten initial jag tatuerat in som jag inte hittar, da tittar jag pa min kamera och sa minns jag allt. Jag ar lycklig.




Angkor, olen man dricker i Kambodja

En supermysig restaurang precis vid floden.

Sjukt god tenderloinstek med Angkor, saklart.
Jag jobbar hart for att bli olare, det kanns livsnodvandigt nar man ar backpacker.

Nar solen haller pa att ga ner gar barnen fortfarande i skolan,
och dar gar inte solen ner vid lunchtid som hemma. Har ar klockan strax innan sex.

De har sjukt vackra byggnader i Kambodja.


♥ Tanker pa dig pappa
Sofia 

3 kommentarer:

  1. jo jag njuter att, men skulle inte skada med lite värme & bort med snön så man lättare kan ta sig ut med barnvagnen :)
    Några planer på att komma hem snart?;)

    SvaraRadera
  2. Mycket ögongodis har jag förstått, tack för alla bilder jag fått se. Här i kga har vi halkat omkring några dagar nu, det blev så klart töväder och efter det fryst igen. Ha det bäst!!
    eva.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar starkt att du börjat dricka mer och mer öl :) <3

    SvaraRadera