onsdag 5 januari 2011

Mot Vietnam

Jag har blivit sjuk. Sadar sjuk att varje gang man blundar tror man att man ligger hemma i sin egen sang med en spyhink bredvid sangen som man hoppas forblir orord. Jag har lyckligtvis sluppit spy, men min hosta har orsakat bade en och tva nervosa sammanbrott infor en eventuell kaskad. Mina nya vanner feber och huvudvark ar och halsar pa i Patong ocksa, men jag sa till dem att jag drar till Vietnam imorgon och att vi darfor kan ses nagon annan dag istallet. Vi far se om de forstod piken, jag hoppas det, for vad jag forstatt lar de inte vara speciellt trevliga att flyga med.

Nog om det, vi flyger alltsa till Vietnam imorgon efter en manad i Thailand. Jag forstar inte att tiden har gatt sa snabbt, ar dagarna verkligen lika langa i Thailand som i Sverige? Det ska bli riktigt kul att komma till ett nytt stalle, aven om det varit rena rama himmelriket har nere. De senaste dagarna har vi varit pa Maya Bay utanfor Phi phi, den dar stranden som de spelade in filmen The Beach pa. Jag har varit dar forut, men eftersom inte alla av oss varit det sa avvarade vi ett par timmar till en liten utflykt dit. Det ar verkligen vackert dar. For ett par dagar sedan anlande vi till Patong dar vi egentligen bara mellanlandar infor Vietnamresan. Vi har varit pa massage och atit god mat i vantan pa avfard, och sahar i efterhand hade det nog bara rackt med god mat for min del eftersom jag ar ganska saker pa att det var massagen som triggade igang min sjuka. Lite sol har vi ocksa fatt men jag har inte varit ute varst manga timmar eftersom jag inte sovit pa natterna. Eller jo, nu ljog jag, jag satt faktiskt pa golvet och sov igar natt for att jag inte kunde ligga ner utan att hosta ur mig lungorna. Lite overdramatiskt kanske det later, men jag skulle vilja kalla det en underdrift. Nu siktar jag pa en god natts somn och att vakna upp pigg imorgon for avfard till ett nytt himmelrike. Hanna lamnar oss imorn ocksa, sa fran och med da ar vi bara fyra tappra resande kvar. Det ar skit man far ta, aven om det ar en forlust sa vet jag att vi kommer ha det riktigt grande tillsammans anda, vi fyra.

Tre goda vanner i vattenbrynet vid Maya Bay

Sofia

2 kommentarer:

  1. Hej Sofia, krya på dig och ha det fint i Vietnam. Här snöar det som vanligt, men just nu bara någon grad kallt. Skulle va gött med lite sand mellan tårna här också, jaja bara ett halvår dit. Lev nu fortsatt gött!
    eva.

    SvaraRadera
  2. Hej kusin.. avundsjuk är bara förnamnet, hoppas din sjuka går över och att resan blir underbar.
    Jag o S skall ner på stan i snöslask nu, inte riktigt lika underbart..
    Pussar och kramar från oss i Göteborg !!
    ILY

    SvaraRadera