söndag 21 november 2010

16 dagar

16 dagar är det kvar tills vi är på väg söderut mot krigshärjade, manetinvaderade, vulkansprutande och tsunamiärrade regioner i världen. Som vanligt när det börjar närma sig avresa brukar dessa orosmoment komma på tal i var och varannan mening från vänner, bekanta, familj och helt okända människor som på något sätt försöker påminna oss om att vi inte alls kommer komma till himlen, utan kanske rent av till misär. Jag vet inte om det beror på genuin oro, brist på övrig kunskap om dessa regioner eller i egenskap av att försöka läka sina egna, blodigt avundsjuka sår, som alla baksidor kring resande kommer upp. Jag vill bara påpeka att vi är medvetna om riskerna och att vi inte får glömma att jag slipper lasermannen, våldtäktsmannen och dagligt nedvärderande kunder. Jag har inte varit i himlen än, men jag vet att Sverige inte är det.

Längs med strandpromenaden i Phuket

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar