torsdag 2 december 2010

Dags att börja packa

Idag har jag smått börjat packa för att få mer koll på vad jag egentligen missat och kanske framför allt vart jag har alla mina grejer. Det var också nödvändigt för min framkomlighet i rummet eftersom det tidigare låg påsar precis överallt på golvet. Det är skönt att börja få lite ordning på saker och ting, kanske framför allt för mitt hjärtas skull. Det börjar sakta men säkert banka lite för hårt vid vissa tillfällen nu. Förväntan och glädje blandas med stress, ångest, och dåligt samvete då jag missar ännu en jul tillsammans med min släkt. Jag hoppas de gillar min julklapp i år också, jag har gjort mitt bästa. Förra året spelade jag in lite låtar på en dvd och sjöng för dem eftersom det är en tradition på julafton annars. På så sätt försökte jag fylla min roll trots min frånvaro. I år blir det ingen sång, inte från mitt håll iallafall. Mer om det när julafton passerat så jag inte avslöjar överraskningen.

Dåså, åter till packningen. Nedan kan man se lite vad jag ska försöka pressa ner i min gigantiska ryggsäck på måndag. Jag vet egentligen inte hur jag ska få till det, det är så mycket solskydd, hårvård, smink och hygienprodukter att jag blir alldeles matt. Hur ska allt få plats och hur ska jag lyckas packa under 20 kg? Hur gjorde jag förra året? Det viktigaste är iallafall min necessär med idomin, resorb, nässpray och immodium +, kamera, samt bikini och badtofflor. Sen löser sig resten.

Kanske det viktigaste av allt, mitt knark

Har köpt mig lite böcker, till mammas förvåning

Skrev mitt första inlägg i min blivande bästis, dagboken

Packning
 

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar