söndag 5 december 2010

Packar och smeker snön

Idag är det sista dygnet jag spenderar i Karlskoga, imorgon tar vi bussen till Arlanda för att invänta flyget mot framtiden tidigt på tisdag morgon. Jag har fullt upp med att försöka lista ut hur man egentligen får plats med hela sitt liv i en ryggsäck, samtidigt som jag undrar varför man har så mycket saker när man faktiskt kan leva på ett innehåll inom ramarna av en ryggsäck. Vilka sjuka konsumtionsbehov vi har i den här världen. När jag kommer hem ska jag genast åka till förrådet där jag packat undan en massa kläder och saker som jag så tvunget behövde spara när jag flyttade från min lägenhet och skänka iväg grejerna. Jag behöver dom inte, men det finns dom som gör. Det är ju synd att jag skulle inse det nu bara, när jag inte har någon tid kvar till något annat än att röja undan här hemma. Jag har egentligen inte tid att sitta här och skriva, men jag valde att pausa en sväng.
 
Inatt gick jag och Sofie hem från krogen och gjorde snöänglar, gick ner i brygga och kastade snö som om det vore våran sista. Det var det ju näst intill också. Det är lite mysigt med snö när minusgraderna är färre. Nu är jag glad att jag fick lite vinter ändå.


Sofia

1 kommentar:

  1. Så sant så! :) Oh attans av gött du, ni kommer inte må dåligt hör jag det! Jo eller inget bokat än, men ska tillbaka till Australien till oktober och vara där i ett halvår om planerna går som jag vill! :)

    SvaraRadera